Víte, že je Thajsko domovinou zlatavého energy drinku Red Bull? Jak z obyčejné cesty do Thajska vznikla značka nápoje, která je jednou z nejbohatších na světě?
Thajský rudý býk
Úplné začátky zlatavého sladkého nápoje se datují k roku 1976, kdy jej na trh poprvé uvedl Chaleo Yoovidhya. Sám nejspíš netušil, že se o několik let později stane jedním z nejbohatších lidí v Thajsku i na světě.
Nápoj se původně prodával pod názvem Krating Daeng (v thajštině „rudý býk“), neměl bublinky, konzistencí se blížil sirupu a pil se v malých hnědých lahvičkách a vždy studený. Před vstupem na západní trh do firmy přistoupil Rakušan Dietrich Mateschitz, který upravil chuť nápoje, logo a obal (na plechovku) a začal nápoj masivně propagovat jako lék proti jet lag (pásmové nemoci). Právě on se zasloužil o to, že zná Red Bull celý svět.
Thajský lék na pásmovou nemoc
Mateschitz toho jako obchodní zástupce hodně nacestoval. Během svých cest do jihovýchodní Asie si všiml, že díky nevšednímu thajskému energetickému nápoji lépe překonává únavu spojenou s cestováním napříč časovými pásmy.
Když zjistil, že nápoj pijí i místní dělníci, aby měli více energie na práci, dohodl se s producentem nápoje na spolupráci a začal přemýšlet, jak nápoj dostat za hranice Thajska. Zrodil se Red Bull.
Světově známá značka
Dnes je energy drink Red Bull ikonou mezi značkami, která se i díky spolupráci s mnoha sportovními kluby, odvětvími a adrenalinovými sportovci, ukotvila na předních stránkách světových médií. Reklama plošně a ve velkém – jakoby vycházela z toho, že co je dobře vidět, bude mít i velký úspěch - značka sponzoruje v mnoha zemích ty největší sportovce, pod její záštitou je pořádáno nespočet sportovních a adrenalinových akcí... A co vy? Patříte k jejím fanouškům?